Despre Vama Veche. Și o plajă cu apă turcoaz.

Am fost în weekend în Vama Veche și a fost mega mișto. De obicei când am ajuns prin Vamă, am fost însoțiți de prieteni și focusul era pe destrăbălare. De data asta, însă, am fost pe chill și descoperit ceva nou. Și nu am fost dezamăgiți, dar o să las ce e mai bun pentru la urmă.

Cazare la cort

Am stat cazați la Sandalandala, un camping foarte mișto, situat la 2 minute de plajă (primul mare avantaj). Am plătit 130 lei / noapte pentru 2 persoane, preț în care intra și închirierea cortului de la ei, plus saltea, plus saci de dormit, PLUS mic dejun. Insist pe mic dejun, pentru că ai de ales dintre 6 variante mega gustoase (burger, ouă, omletă, etc) și destul de mari porțiile.

Campingul este o mare curte plină cu gazon foarte fain, tot felul de chestii decorative mișto plus cele necesare igienei: multe chiuvete cochete, multe toalete curate și multe dușuri spațioase.

Dezavantaje? Să zicem faptul că corturile sunt foarte apropiate unul de altul și împărtășeam aceleași discuții, dar a fost fun partea asta. Și căldura din timpul zilei – dacă la o pensiune te poți adăposti în cameră, aici ești sub cerul liber. Noi am dormit pe o pătura sub un copac, într-una din zile la prânz, dar aici ține de fiecare ce fel de somn preferă.

Una peste alta, a fost o experiență mișto. A fost a doua oară pentru noi, și probabil o să revenim.

De mâncat

A fost a3a oară în Vamă, pentru noi, așa că am adunat ceva experiențe culinare.

• Expirat: pentru pizza care arată instagramabil și are gust pe măsură
  • Mandala: la fel, pentru pizza foarte bună (încercați Diavola neapărat)
  • Lyana: am mâncat aici o ciorbă foarte bună și un șnițel de pui imens
  • La Frontiera: icre de casă, ciorbă de pește bună și ficăței
  • Povestea Ceaunului: noi am gustat ciorbă de cartofi cu tarhon și guvizi, dar cam toată mâncarea e bună
  • Club D’or: am mâncat Penne al Forno foarte bune

Piscină

Prima zi am petrecut-o în Vamă, a doua am explorat (aflați mai jos) și a treia am zis că stăm tolăniți sub umbrelă pe șezlong, așa că am ales piscină. Am mers la Club D’or și nu am fost dezamăgiți. Piscina foarte mare și curată, șezlonguri destule și la umbră și oamenii foarte de treabă. A costat 25 de lei / persoană.

Apă Turcoaz = Tuzla

Am tot căutat pe forumuri, grupuri și tot felul de site-uri antice, un loc de pe litoralul românesc în care să găsim o plajă sălbatică și interesantă. Am găsit-o. Am fost sceptici pentru că toată lumea vorbea de apă turcoaz, nisip fin și taverne ca în Grecia. Ce să vezi!? Le-am găsit pe toate trei.

Deși plaja era destul de plină, atmosfera era chill, fără muzică duduind din boxe și oamenii erau mișto. Deși marea cam agitată, apa era turcoaz și algele aproape lipseau. Nisipul fin, doar la intrarea în mare un rând de scoici măcinate, dar puteai intra lejer fără papuci speciali.

Am găsit acolo vreo 5 taverne, toate arătau fain. Noi am mâncat la una de care avea grijă o familie întreagă (doi puști gemeni, un flăcău adolescent și părinții). Am mâncat un chefal proaspăt pe plită, niște clătite cu gem de prune ca la mama acasă și o apă, pentru care am plătit în total 50 de lei.

Din Tuzla, țineți strada Farului, până la câmp, apoi mergeți printre lanurile de grâu până se termină drumul și ați ajuns.

Ne gândim serios să mergem o dată cu cortul să stăm direct pe plaja din Tuzla, erau oameni care făceau asta. Cred că e o experiență mișto.

Vă las câteva poze cu cele descrise mai sus.

vama veche tuzla  . . vama veche tuzla.    .   .       .  .